31 October 2010

Robot budak mekatronik.

... litar yang digunakan ...

Entri ini sambungan dari entri tentang robot yang aku dah ceritakan. Malas nak cerita panjang, just enjoy the pics. =)













... Dr. Riza Muhida, lecturer subjek ni.. masuk kelas 2 kali je sepanjang sem.. hehe..




... arif ! dalam keadaan serius putar skru ...


... Bumblebee ! satu-satunya robot penarik perhatian.. kredit to Hanis ...




... mereka juara ! ...






.. sila lihat jari orang paling kiri tu.. hahaha ...




Ringkasnya presentation berjalan lancar walaupun disaat akhir robot kumpulan aku rosak gearbox namun sempat dibaiki. Syukur sebab kumpulan aku tak mengalami kerosakan kritikal seperti PIC terbakar,electronics board kena ulang buat 2 kali dan sebagainya. Penat tetapi gembira. Untuk korang di mecha workshop, aku dah siapkan satu slide show video tapi kena touch-up sket lagi, pelik-pelik lah Magix Movie Edit Pro 16 neh !


... inilah robot kumpulan aku ...

*nota kecik : lepas ni tunggu final year project la plak baru leh wat robot lagi..

No comments: