05 November 2010

Kerna Kau Bagaikan Permata

Malam ni, resah sedikit memikirkan dua subjek yang perlu aku selesaikan untuk final exam esok. Calculus 3 dan Linear Signal & System. Persediaan? masih belum mencukupi dan aku tidak boleh terus melayan resah dalam hati. Aku membuka folder music di dalam laptop, terpandang satu folder bertajuk Album Motivasi - Devotees. Aku buka dan mainkan di Windows Media Player. Untuk lagu pertama dalam album ini, ia cukup menenangkan hati dan memberi keyakinan buat diri !


...picture by jolian[at]deviantart...



Album : Album Mini Motivasi Devotees
Munsyid : Devotees
http://liriknasyid.com

Ilmu bermanfaat benteng buat diri
Menjadi jurang yang berbeza
Antara bijaksanan dan kejahilan
Antara mulia dan kehinaan

Kau ibarat permata
Yang berharga bermakna
Kau kepunyaan semua
Hadirmu adalah cahaya kepada manusia
Anugerah sang pencipta

Tanpa ilmu apa ada pada rupa
Tanpa ilmu apalah ertinya harta
Ilmu mentadbir diri sempurna
Masyarakat berilmu negara sentosa

Nasihat pada yang terlupa
Membantu menjadi insan berguna
Melenyapkan kemunduran juga
Menyapa pada kejayaan
Menjana pembangunan
Warnai kehidupan
Kebahagiaan..



...picture by Darkarts_1945[at]deviantart...

*nota kecik : " sempat ke tak sempat yang penting aku dah baca dan revise tajuk yang penting untuk dapatkan idea esok "

2153
Blok D

3 comments:

eyl said...

good luck bro:) aku dh habis exam. hehe

izwanyusof said...

to eyl : thanks.. best r ko, lapang otak.. haha.. aku 9hb last..

Anonymous said...

Salam/ait, support kami ngan Palestin dgn LIKE n RSVP ATTENDING di http://apps.facebook.com/mastersofrevup/event.php?c=12 :) Kami mengharapkan sokongan anda untuk klik supaya kami memperoleh bantuan untuk Tabung Palestin... :) Tq~