18 May 2010

Kisah Cinta ini ... hayatilah ..



Salam..

Ok, tengok tajuk.. korang akan ingat aku ni mat jiwang?..

Huh?.. pe pasal plak kan.. mane ada !!..

tapi aku cukup tersentuh dengan kisah ini..

terutama kepada pelajar aliran SAINS.. elok sangat la baca.. sebab aku for sure korang lebih memahami kisah ini..

yang bukan aliran sains,takpe.. baca je.. ini kisah bacaan umum..

klik yerr untuk baca !!

* korang baca sampai habis karang baru komen.. tak kesah la komen pape.. =)


............................................................................................

Encik Sains : Kasihku, ketumpatan cintaku padamu ialah jisim hatiku di bahagi
isipadu jantungku. Masihkah kau tidak membuat sebarang anggapan??

Puan Sains : Aku tidak percaya kepadamu kerana kau ada kekasih baru untuk
menjalankan tindak balas penggantian ke atas diriku.

Encik Sains : Kau jangan salah ertikan kecerunan garis lurus hatiku ini, kerana aku
dan dia masih lagi unsur dan bukannya sebatian.

Puan Sains : Tapi, aku berasa seperti kasihmu berkadar songsang dengan
kesetiaan yg kuberikan.

Encik Sains : Tapi, cintaku padamu adalah pemalar!

Puan Sains : Aku masih belum mengerti lagi kerana penyelesaian yang kau
berikan masih lagi belum sahih.

Encik Sains : Tapi, aku mengamalkan hukum newton ketiga di mana tindak
balas cintaku bersamaan dengan cinta yg kau berikan.

Puan Sains : Kau jangan bohong! Aku telah mengetahui bahawa kau adalah
'random' yg mempunyai janji-janji manis yg bergerak secara rawak.

Encik Sains : Itu adalah fitnah yg telah tersebar melalui proses
pencaran dan perolakan.

Puan Sains : Tetapi, mengapa kau membuat tempoh perkahwinan
kita mengalami rintangan?

Encik Sains : Aku harus menggunakan perintang boleh laras
untuk mengurangkan rintangan itu.

Puan Sains : Adakah kita akan berpadu secara kimia?

Encik Sains : Itu masih belum diketahui, tetapi hasilnya nanti
dapat dilihat dengan menggunakan mikroskop cahaya.

Puan Sains : Aku khuatir kau akan bertemu dengan yg lebih aktif dan
bertindak balas dengannya.

Encik Sains : Nampaknya, kita sedang bercinta tiga segi dan haruslah menggunakan
hukum-hukum penyelesaian segi tiga untuk menyelesaikannya.

Puan Sains : Tapi, aku telah memberi cintaku dalam magnitud dan arahnya sekali.
Masihkah kau tidak percaye?

Encik Sains : Ya, aku percaye. Tetapi aku mahu semua itu dalam bentuk lazim.

Puan Sains : Itu semua boleh diabaikan, yang aku mahu ialah tempoh perkahwinan
kita harus mengalami pecutan yg seragam.

Encik Sains : Kau harus bersabar, kerana sabar itu 0.5 dari iman.

Puan Sains : Tapi, imanku adalah infiniti!

Encik Sains : Aku tidak fikir yang iman kau infiniti kerana kau belum mendarabkannya
dengan 6x10^23.

Puan Sains : Kau membuat kemarahanku meruap-ruap. Nanti bila tekanan ku melebihi
tekanan udara, kau jugak yg susah kerana aku akan mengalami hemolisis.

Encik Sains: Aku sekarang bukan aku yg dulu lagi, aku telah mengalami plasmolis.

Puan Sains : Kau betul-tul menyakitkan hatiku ini. Ku sangkakan kau intan, tetapi
rupa-rupanya kau grafit. Pergi kau dari sini. Biarkan aku sendirian........


Ok..

Selesai..

Aku rasa diorang ni top student la..

Boleh komen kalau rasa nak komen.. (^_^)

Sumbangan cerita dari Faaizz D Zul sewaktu aku ke rumah dia nak amik beberapa software..

4 comments:

cik dur said...

"Tetapi, mengapa kau membuat tempoh perkahwinan
kita mengalami rintangan?

Aku harus menggunakan perintang boleh laras
untuk mengurangkan rintangan itu."


xleh layan..guna perintang..bila baca nie,tergelak..

nice poem guess..
mmg bijak la budak yg buat nie..

izwanyusof said...

perintang boleh laras,atau reostat kami gunakan dalam subjek electronics lab 2..

memang sy trus teringat ape yg pernah dipelajari sejak skolah..hahaha

tapi rase cam situasi biasa,cuma diimaginasikan dlm istilah sains..

Anonymous said...

robotik

-Umi- said...

hAHA...lawak doh...izwan pandai hang cari cerita eh...best2..top student neh...1malaysia...hehe