29 March 2010

:: Tingkatkan prestasi “Internet Browser” anda ::



..ini adalah browser bagi mereka yang baru belajar internet,budak skolah..
.. [ bukan ayat aku ]..


Salam pagi hari.. 10.41 am,pagi lagi la nie..

Semalam aku online kat cafe sampai jam 1 pagi, malas nak study sangat malam tadi, aku ber “yahoo messenger” dengan sahabat sekolah dulu, dalam facebook dia name Fique Arie.. itu bukan point utama,yang utama nya di akhir-akhir minit, dia bagi aku cara-cara nak lajukan browser..

Browser ialah software yang digunakan untuk akses internet..buka laman web..
Berikut adalah langkah-langkah yang perlu dilakukan :

1. Click Start>Run
2. Type gpedit.msc
3. On Computer Configuration, Click "+" on Administrative Templates
4. Click "+" on Network
5. Click on Folder named QoS Packet Schedule
6. On Right Hand Side, Double-Click on Limit Reservable Bandwith
7. Click on Enable
8. Put "0" on Bandwith Limit.
9. Restart your computer
10. You're Done!

menurut fique,aku baru tanya dia tadi, tips nie tak spesifik browser mana yang dilajukan.. mungkin juga Internet Explorer yang dari kurun batu lagi tak pernah kenal erti laju.. Aku dah try buat,buka IE.. boleh la upgrade laju sikit..




Untuk Mozilla Firefox, boleh klik di [ link ] untuk muatturun software Mozilla Firefox 3.6.2 dan juga muatturun Mozilla Optimizer di sini.

Apepun.. buatla setting gempak camane sekali pun.. nak bagi pecah pc sebab nak lajukan browser pun buat la, tetapi kalau line broadband @ wireless slow,poor.. tak jadi apa gak... hahahahahaha.. [ bagi pengguna broadband ]

sekian, selamat mencuba !!



.. sedang menggunakan browser ini sekarang ..

jangan klik "continue reading" ..


No comments: