02 July 2010

babak penting Piala Dunia 2010



Salam,wan.. Ko wat pe malam ni?.. tengok bola tak? “, Rahim.
Tak tau lagi r.. transport takde ni, family aku kuar.. Match pe malam ni ? ”, Aku.
Lorh. Brazil ngan Netherlands la. Ko tak tengok bola ke?”, Rahim.
.
.
.
Hahaha.. nanti kul 9.30 aku roger balik.. Aku takde hal punyer “, Aku.

Aku tak tengok piala dunia ?. Itulah kenyataan sekarang. Orang sibuk dengan Piala Dunia tapi aku tak tengok. Petang tadi entah macaman berangan tentang World Cup ni, datang pulak ilham ringkas. Babak penting Piala Dunia 2010.

Punyalah dalam masa lebih kurang sebulan ni, ramai yang sibuk tengok dari perlawanan pembukaan hinggalah pusingan kedua yang hampir tamat sekarang ni. Konklusinya hanya satu, mencari siapakah juara Piala Dunia 2010.

Jadi, aku rasa babak paling penting ialah perlawanan akhir Piala Dunia. Tengok final match je dah cukup , kat match tu nanti terjawab semua persoalan yang wujud. Hahaha.. Siapa juara, penjaring terbanyak, penjaga gol terbaik dan paling best lepas final akan keluar senarai pendek video 10 gol tercantik Piala Dunia 2010. Karang tengok dari awal, duk buat judi bola, jap lagi pasukan yang dipertaruhkan kecundang. Aduhai.. ( betting live di warong2 bdekatan. trust me, it's everywhere, every now n then - Faaizz d. zul )
Tu yang aku fikir, tengok dari awal pun nak wat pe. Nanti tukar-tukar sokongan plak, mula-mula sokong England tapi sebab England dah dihantar pulang awal ( eh,gol tu masuk la..hehe ) , tup-tup tukar pula sokongan kepada pasukan lain..


Apapun, sokonglah pasukan bola sepak Malaysia. Kita mampu pergi jauh, sejarah telah membuktikannya tetapi kesilapan kita ialah terlalu berbangga dengan sejarah. Bila berjaya, telalu gembira namun bila gagal.. Hmm..

Kejayaan masa lalu bukan sesuatu yang patut diagung-agungkan kerana berjaya belum tentu sempurna.

*nota kecik : aku tak tengok world cup ni sebab takde Astro satu hal, TV1 kat rumah aku plak tak berapa jelas. Bising je bunyinyer. So, final world cup nanti 12 Julai aku dah balik hostel,harap dapat la tengok nanti..

2114
2 Julai 2010
rumahku..

2 comments:

panda said...

ye la org lain tgk bola..
dia sorang jer tgk blog...
kan kan kan..??
:p

izwanyusof said...

to Panda :
nak tgk bola tak dapat siaran, nak wt camane..