18 December 2009

Pernikahan diusia ini, tepatkah keputusanku ??

Salam..

aku nak tanye,sape yang bukak entri nie sebab tajuk yang aku tulis??
cepat tinggalkan jejak!!..

hahaha..

sape yang rase aku saje wat gempak, pun tinggalkan jejak anda !!..

penat aku fikir tajuk wat2 gempak nie... saje je bagi suspen,sape yang pernah terkena ngan aku tau la tu..keh3...

ok2,sesapen yang terkena kali nie mintak maap bro @ sister.. sebab aku nak mintak tolong korang sket.. tapi tajuk tu bukan betol-betol eh!!. .

Serius k.. serius... korang jangan nak gosip tajuk aku plak!!..

aku ada assignment untuk subjek UNGS 2040,knowledge,islam and civilization..
so, group aku akan wat kajian tentang kahwin awal dalam kalangan mahasiswa @ remaja dalam lingkungan 18 -22 tahun ke kan..

jadi, apa pendapat korang??..

kalau aku nak tanye bdk2 uia, aku leh predict jawapannyer.. well, isu nie dah top sgt.. sebab uia bagi elaun kawen..haha..so,ty kt public r.. yg duk uia nak jawab pun x per gak..

so, ape kesan baik dan buruk??.. banyak kesan baik ke buruk??.. yela,ada yang anggap muda-muda kawen nie, tak matang.. keputusan terburu-buru.. yela,orang kata darah muda menyala-nyala.. orang cakap tak sabar sangat la dan lain-lain..

ada gak yang berpendapat yang kawen muda menjadikan kita lebih matang dan bertanggungjawab.. ada fokus dalam hidup...

keluarga plak camne??.. bese keluarga-keluarga yang islamik sket je bagi kan.. yang bese-bese nie nak anak diorang ada kerjaya dulu.. kenapa mereka berfikir begitu..

aku ada gak la bincang-bincang dengan member group aku, tapi kalau ada pendapat lain, pe salah kita berkongsi..

tapi, pendapat biar BERNAS la.. bukan beras.. pendapat dan sebab sekali..



okey.. thanks coz baca.. sorry kalau terkene... hehehe..

nite !!..

p/s : elakkan gosip !!

1 comment:

fiqhullughah said...

salam..memg ade pro an cont..utk membina rumahtangga di usia muda,umur bukanlah ukuran,sekiranya persediaan diri utk memikul amanh dah ada..b4 u ckp try to implement..cthnya,libatkan diri dlm society,polish bakat2 leadership..so kat si2 u bole nampak,pronya sebab kurg beban,same2 kongsi,contnya budk2 muda xmatang,nt tw2 cerai..so..at the end of the day,u kne nilai dgn ilmu..umur bkn ukuran,tp iman dan ilmu yg menentukan kita layak berumahtangga o xlayak lg..wAllahu a'lam..