04 July 2010

Diddy’s Pizza : Sedap, Murah dan Tanpa Cukai !!

... Diddy's Pizza [at] Simpang Renggam ...

Salam.

Malam ni aku tak makan nasi ( peh! diet !!! ) tapi teringin nak makan pizza. Keluar ke pekan tu singgah jap kedai pizza kecik ni. Diddy’s Pizza, terletak di sebelah perhentian teksi Simpang Renggam dan dibuka pada waktu malam je.

Apa yang istimewa?. Jom aku cerita..



... memakai sarung tangan semasa letak isi kandungan pizza ...

Pizza ni dibuat secara langsung di depan mata pembeli. Orang yang letak bahan-bahan untuk pizza ni menjaga kebersihan dengan teliti. Aku cerewet sikit benda kotor ni. Dibuat secara perlahan-lahan dan teratur. Nice !!

Isinya juga banyak. Aku tengok dia letak kepingan daging ayam tu penuh bulatan roti tu. Dengan sayur-sayur lagi,mampat ah pizza tu !!



Harga murah sebab tak dikenakan cukai 5 % seperti jenama-jenama terkenal yang korang semua tahu. Pizza bersaiz biasa cuma RM 10 dan saiz keluarga cuma RM 19.90. Aku order dua, pizza tuna ( biasa ) dengan paparoni chicken ( family ). Semua sekali RM 29.90, balik aku makan dengan family. Sape tak nak kalau murah beb.

Cuma, pizza ni takde cawangan kat sekitar KL atau Selangor la plak. Ada pun kat Bt. 26, Kelapa Sawit.
Lain kali la beli lagi.

... adik aku ngadap pizza, beberapa minit sebelum German sumbat gol ke 4 ...

Owhhh~~~ Pizza yang Sedap, Isi banyak dan Tebal Mampat ~~~

*nota kecik : Brazil, Argentina selamat. Siapa pula selepas ini ?

0037
4 Julai 2010
rumahku..

5 comments:

hamzah ian said...

cun.. aku nak.. buatan malaysian, halalan tayyban bak kate imam mude

izwanyusof said...

to amzah ian :
boleh2..tapi bukan aku yang jual..hehehe..
mari pakat2 beli pizza tanpa cukai .. =)

timhar said...

terasa juge nak cuba.. tapi bila la nak difrancaiskan kat sekitar Selangor dan KL.. 'Isi bnyak, tebal mampat' aku sukaaaa

izwanyusof said...

to timhar :
haa, tu tak tau la..
tanya gak semalam dia punye cawangan, tapi tak banyak..
kat bandar kena cukai kot.. hehe

Anonymous said...

Terima kasih sbb dah rase pizza kami.

InsyaAllah Diddy's Pizza akan berada di KL/Selangor lepas raya atau sekitar hujung tahun ni..