25 February 2009

[ aku telah bersara ]

Aku telah bersara???..wehh, umo baru brape, lum keje lagi pon..
sebenarnya.. berkaitan dengan satu majlis minggu lepas..
Malam Penghargaan Kesatuan Pelajar Islam Johor...
kenapa dengan majlis ni ek??..
dan apa kaitan dengan aku??..


20 Febuari 2009
tarikh terakhir aku sebagai presiden KPIJ kat cfs nie..
hari tu seperti yang telah dirancang, majlis penghargaan dan penukaran saf pimpinan KPIJ Pusat Asasi UIAM utk sessi 2009/2010 berjalan seperti yang dirancang...
agak sibuk gak aku hari tu..sblm tu ada quiz,pas quiz aku trus setelkan pe yg patut..memang sengaja aku design majlis ni gabungan tenaga kerja 1st & 2nd year.. atas motif2 aku sendiri..hehehe..

alhamdulillah,pada jam 6.30 ptg majlis berjalan..walaupun lewat 30min...kehadiran untuk majlis tu bese2 jer..dengan ada tetamu jemputan dari UIAM gombak, suasana agak ceria kerana aku berharap senior2 nie akan dapat memberi sokongan kepada 1st year yang bakal dilantik...

dimulakan dengan ucapan dari aku sendiri selepas bacaan doa..ucapan??cukup aku x suka ..sebab aku x minat menonjolkan diri sgt..tpi tgk keutamaan r.. pembubaran pimpinan KPIJ 2008/2009 dah berlaku.. ketika membaca ayat itu, macam2 difikiran dan dihati..
selepas pengumuman pimpinan baru, ucapan daripada YDP yang baru.. terasa yakin terhadap sesuatu yg buat aku pilih dia nie sbgai pengganti aku.. yup,memang aku trase time aku dulu ada kekurangn untuk tarbiyah.. sebb aku lebih fokus kat progrm walaupun x bnyak program yg sempat aku design..

then, makan2 plak... perkara yang sinonim dengan KPIJ nie kek pisang..hahaha..
sejarah nie sengaja diketengahkan...

maka berakhirlah satu sistem pentadbiran dan diganti dengan waris yang baru..
berakhir ni bukan selama2nya brakhir.. aku perlu untuk selesaikan bbrape benda lgi..
sepanjang 2008/2009.. aku straight untuk fokus kat kpij smpai kekadang terlepas pandang yang lain.. thats my mistake...( aku ckp gini sebab majalah perkim x settle lagi...huhuhu..)

sepanjang tempoh nie juga, bersyukur dengan pengalaman yang ada..

memang benar.. menjadi pemimpin bukan mudah.. kalau x pegg jawatan pun...kita memang dah jadi pemimpin tanpa kita sedari..


ok!!..that's all...
exam3!!..pasni aku nak cuti...

No comments: